Blandad kompott

 Vi flyttade vår skola idag. Inte själva byggnaden dock. Den gamla korsettfabriken får stå där den står. Vi tar vårt pick och pack och drar. Never to be seen again. Jag bar lådor. Nej, jag bar en låda, sen hittade jag en liten fiffig anordning som gjorde att jag slapp bära. Man får inte vara dum, då kan man bli stadsminister.


126160-4


 Jag känner att kepsen och näsan kanske kräver en förklaring... Äh, använd fantasin vettja.
 Ungefär en haltimme efter att det här kortet togs hittade jag en skruvdragare som jag vägrade släppa ifrån mig på hela dan. Shit va jag har skruvat loss saker idag. Jag skruvade till och med ner saker som jag inte är så säker på att de skulle ner. Jag ver verkligen i mitt rätta element. Tools, me like.

 Vi har helt Stört mycket att göra just nu. Nästa vecka så har vi uppsjungningför klassen, luciatåg på morgonen och kvällen, musikalredovisning och spex. Och allt detta ska då alltså repas. Jag är lite trött. När jag kom hem idag så sov jag i två timmar. Jag hade nog kunnat sova en sisådär tjugo timmar om jag inte hade blivit väckt av min ömma moder.
 Det som är lite drygt just nu, skolgrejerna är ju bara roliga, är det faktum att jag inte riktigt har någonstans att bo. Det är väldigt påfrestande faktiskt. Jag grät precis en skvätt och tyckte väldigt synd om mig själv. Fast det har nog mest att göra med det faktum att jag är skittrött och har mens. Men det är jobbigt i alla fall. Jag känner mig lite lurad. Blåst på konfekten. Det är lite som att komma sent till ett kalas. Tårtan är uppäten, alla är trötta och tråkiga och det enda som finns kvar att göra är att städa. Vi kommer aldrig bli lika rika som våra föräldrar. Vi har inga jobb, ingenstans att bo och nu ska vi knappt ens få bidrag längre. TACK FREDRIK!!!! verkligen. Inte för att jag någonsin fått annat bidrag än studiebidraget, men ändå.
 Och vädret sen. De som har ställt till det kommer snart att vara döda. Det är vi som får ta smällen. Låter jag bitter? Jag Är bitter.
FUCK USA.

Nej, jag känner att jag kanske inte borde skriva så mycket mer just nu. Jag återkommer någon dag när jag är på bra humör.

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha Elin, då må va bitter - men du är ta mig fan den snyggaste jag sett!:D Jag har alltid tyckt clownnäsan är en underskattad accessoar. Det har vi på BR. Endast 8,50. KÖP!!

2006-12-07 @ 21:11:58
Postat av: ellen

bra elin!!! inga pengar inganstans att bo,... inge liv. inga vänner. inge bidrag inge...fan .jag mår inte bra inte jag heller. vart är vi på väg. sverige altså.

2006-12-11 @ 21:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0