Flyttning

 Nu är hela rummet urplockat och städat. Och jag har fått ryggskott på kuppen. Fast egentligen så kom ryggproblemen redan i fredagskväll efter julfesten. Helt enligt PAS-traditionen så var det vi ettor som skulle städa undan efter festligheterna. Det gjorde vi med glädje och glada tillrop. Vissa av oss i alla fall, resten smög hem, alternativt blev för fulla för att vara vill någon hjälp. Jag var däremot alldeles lagomt full för att hjälpa till. Så jag tog på mig att bära bord och stolar. Borden var sådana man viker ihop så att de blir platta. I början hjälptes vi åt, men Emelie kom och tyckte att vi var klena mesar och då började vi bära borden själva. Det var tugnt. Men det var inte då jag gjorde illa ryggen. Nej, det var lite senare när jag skulle ta itu med de miljontals stolar som stod staplade i fina högar. Av någon anledning så hade jag fått för mig att jag var någon form av superkvinna, så jag tog en hög med fyra stolar i och började, glad i hågen, släpa dessa mot källaren.
 Det är då det händer. Jag snubblar, parerar för att inte ramla och få stolarna i huvudet, och knixar till ryggen. Det gör svinont. Jag vill gråta varje gång jag lyfter något som väger mer än låt säga en nykläckt kyckling. Hela den här dagen har bestått av obeskrivlig smärta. Yippie.
 Men nu är jag klar och om någon timme kommer Anna och hennes familj och hämtar mig och ikväll är jag hemma hos mamma, pappa, jocke och hunden. Shit va skönt...

 Julfesten var en succé. Det var underbart roligt och jag var så glad och stolt över min skola och alla som går där. Lovely.

126160-8

så här såg jag ut på vårt spex!
Notera bröststorleken. Jag hade hela min halsduk inknökad i bhn. Bra sätt att få uppmärksamhet? ja.

Nu ska jag göra lite matsäck inför den långa färden upp mot Dalarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0