Jul, jul strålande jul

 Det har sannerligen varit en välsignad jul...
Jag är för närvarande i jobbartagen och ägnar större delen av min julledighet åt att slava åt kommunen för så pass lite pengar att det är skam att prata om.
 Men igår var jag ledig. Julafton är en helig dag för mig.
 Nej, det är det faktiskt inte, och hade jag fått erbjudande om jobb så hade jag tagit det. Men nu blev det julmatsätning hos mormor istället. Tillsammans med mina morbröder och mitt underbara, söta gudbarn. Erik heter han och är så go så jag skulle kunna äta upp honom. Det gjorde jag dock inte.

 Idag ska jag däremot jobba. Min familj ska hem till min låtsasmormor och äta vad som kan vara världens godaste julmat. Jag ska torka bajs. Låter som en rättvis uppdelning...? Men jag kan ta det. Jag är van.

 Jag hade tänkt lägga in en liten bild här men min ömma moder tog med sig min kamera till Hedemora. så det blir inget av med det. Nicht. Jag kan beskriva bilden! nej tack Elin, det är bra ändå.
 Jaja, kul, verkligen. Jag känner att inspirationen har lämnat mig. Jag är tom som George Bushs hjärna. So I go. Away. Now.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0