Min karriär...

Ni vet hur man ibland kan tro saker, vara helt övertygad om någonting, som senare visar sig vara helt hundra procent fel. Man har så många föreställningar i sitt lilla huvud. Det är egentligen det enda vi har. Världen är för oss vad vi gör den till. Allting är illusioner. Det är lite skrämmande, och väldigt skönt. Helt plötsligt så kan man skapa sig en helt underbar värld om man känner för det.
 I vilket fall som helts, det var inte meningen att börja nysta i några djupare saker, utan jag tänkte sriva lite  om min karriär. Jag vet, den existerar inte än så jag kan väl knappast kalla den för "min karriär". Mitt val av skola då. Jag älskar det jag görr. Det är kul. Roligt. Saken är dock som sådan att jag är inte så där hundra procent säker på att jag är tillräckligt bra för att det ska vara någon mening för mig att göra det jag gör. Jag sjunger hyffsat, dansar ganska så bra och är helt okey på teater. Men jag är ingen stjärna direkt. Jag kommer hamna på nån båt. Det är min mardröm. Att stå och sjunga schlager framför fulla finnar.
Nej, så kommer det inte att bli. Jag vägrar.
Så, då var det klart. Nästa problem!
Hmm... Jag är relativt problemfri för närvarande. Jag har mat och husrum. Och en hund. Och jag har köpt julklappar till alla som förtjänar det. Och packat inför flytten har jag gjort. Och träna gör jag varje dag.
 Oj, det är svårt att vara så här perfekt...
 Imorgon kommer jag inte vara ensammen längre. Då börjar de dyka upp, kamraterna. Ida-Marie. Och Thomas. Och Stina... Helledudane va gött.

 Ooo, jag har upptäckt det bästa raggningsstället! Gymet! Fullproppat med snygga, vältränade puddingar. Och tro mig, de blir väldigt imponerade när man går ner i spagat när man ligger och stretchar. Hehe, det finns en anledning till att jag tränar varje dag...!
Nej. usch, nu ljög jag. Jag är faktiskt inte ute efter någon kille för tillfället. Trivs så bra ensam så. Jag har svårt att förstå hur jag skulle ha tid för en kille i mitt hektiska liv... Så nej, det får allt vänta ett tag. Ellet två.
Oj, nu måste jag skjutsa in bror.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0