Elin kan inte sova

   Jag borde egentligen sova nu. Jag borde egentligen ha sovit för ungefär en timme sen. Men icke, istället så sitter jag här framför datorn. Varför? kan man då fråga sig. Jo, jag har druckit kaffe. Så Dumt. Det inträffade för ungefär två timmar sedan, hemma hos min klasskamrat Maya. Jag tycker att man borde använda ordet kamrat oftare... På tal om ord, ett ord som jag tycker är ganska så lustigt är krokodil. Titta, en krokodil! Kro ko dil. Om man stöter på en krokodil så ska man springa i zick zack, de är nämligen inte så bra på att svänga. Men rakt fram kan de pina på riktigt bra. Kan vara väldigt bra att veta. Jag och min kamrat Stina hade en väldigt lång diskussion om detta för ungefär åtta år sedan innan vi skulle gå vilse i skogen. Av någon anledning så hade vi fått för oss att vi kanske skulle stöta på en krokodil i skogarna kring Falun. Det gjorde vi inte. Däremot stötte vi på en groda. Eller ett monster om man ska tro Stina. Detta resulterade i att vi mitt i natten packade ihop tältet och vandrade hemåt igen. Hur det nu kunde vara mindre läskigt att gå hem i skogen mitt i natten än att ligga kvar i tältet är mer än jag kan förstå nu, men vi hade väl våra skäl. Väl hemma i Främby gick vi först hem till mig och tog en ostmacka och sen gick vi till parkeringen utanför Stinas mamma och satte upp tältet där. På morgonen väcktes vi runt klockan sju av ett antal dagisbarn som var på väg till dagiset som låg ungefär tjugo meter från våran tältplats. Hela situationen kändes lätt bisarr och pinsam så tog helt sonika tältet, utan att fälla ihop det, och bar det springade in i Stinas mammas kök. Hon blev väldigt glad när hon gick upp och det stod ett tält uppslaget brevid matbordet. Det var tider det... Vi har haft många härliga äventyr ihop, Stina och jag. That's why she's my best pal!

   Imorgon ska vi inte dansa! Det ska bli så otroligt skönt. Det är kul att dansa men det är kul att slippa ibland också. Och så är det skönt att slippa allt runtomkring. Alla klädombyten, att slippa duscha i vår svinkalla skola och torka sig med en blöt handuk. Vi är ungefär sjuttiofem personer som delar på femton krokar att hänga handdukar på. Om man har tur och lyckas få sin handduk överst så är det antaglien inte mer än lite lätt fuktig dagen därpå. Men oftast så har man inte sin överst och då är den precis lika blöt som dagen innan. Den enda skillnaden är en lätt doft av mögel. Och jag vet, man skulle faktiskt kunna ta hem den varje dag och hänga den på tork hemma. Men ORKA. Vi ska ju flytta till nya lokaler om en månad. Hoppas verkligen att de har tänkt på det där med krokar...

   Idag hade vi stepp. Jag är inte så bra på att steppa. Det märks oftast inte när vi gör någonting hela klassen tillsammans, men när jag ska göra någonting ensam så hör man att det inte låter så speciellt mycket om mina skor. Allt jag lyckas frambringa är ett lätt hasande ljud. Det är inte riktigt vad man vill uppnå när man steppar. Effekten förtas något när man inte hör någonting. Det är som stumstepp. Kommer nog aldrig att slå igenom tror jag. Så det är bara att jobba vidare. På jazzlektionen gick det bättre. Jag är Väldigt bra på döende svanen. Vi hade en klass från något skånskt gymnasium som var och tittade idag. Från början var de ungefär nio personer i klassrummet och på slutet var det två tappra själar kvar. De hade varit dumma nog att sätta sig längst in vilket gjorde att de inte kunde smyga ut lika obemärkt som de andra. Så där fick de sitta. Jag tror den ena somnade. Hennes ögon var stängda, huvudet hängde mot bröstet och det rann saliv i en liten rännil ner för hakan. Så roligt är det att titta på våra lektioner!

Jag funderar på om jag borde försöka gå och lägga mig igen. Men det går liksom inte att somna när jag har druckit kaffe. Det är som om jag har ett hamsterhjul i huvudet. Jag kanske borde gå och äta någonting istället. Äh... Shit... Tur att vi inte ska dansa imorn som sagt var. För en gångs skull ska vi ha en sån där dag där det inte gör någinting om man inte är på g. Jag tänker uttnyttja den till max. Det Går bara inte att dansa om man är svintrött. Därför kan man Aldrig vara det. Jag ska nog vara uppe Jättelänge idag bara för att vara riktigt trött imorn och sitta och sova på teaterhistorian. Hehe. 

   Jag känner att jag vill skriva om någonting seriöst också här i min blogg. Så jag tänkte ta upp det här med människor som man inte tycker om. Det är bara bullshit, det är sig själv man inte tycker om. Så, då var det sagt. Jag tror verkligen det. Jag tror egentligen inte att man måste tycka illa om ett visst antal männsikor. Jag kan helt ärligt säga att jag inte tycker illa om någon just nu. Det är väligt skönt faktiskt. Alla männskor har bra och underbara sidor, det gäller bara att hitta dem. Visst, man Behöver inte tycka om alla. Men man mår väldigt mycket bättre själv om man kan fokusera på det som är bra med andra istället för på det som är negativt.  Så gör det. Så kommer det här bli en uuuunderbar värld! Med massor av färgglada fjärilar.....!
Nu är det nog sovdags i alla fall. Natti natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0