Livskris


 Jag har haft en intensiv och omtumlande livskris de senaste dagarna. Jag får sådana lite nu och då så det är ingenting att oroa sig för. Det har varit mycket "nu hoppar jag av den här töntiga dansskolan och gör något vettigt med mitt liv!". Men vi får se hur det bler. Jag funderar på saken. Idag såg jag en broschyr om min utbildning och då tänkte jag "den vill jag ju gå". Galet. Jag ska fundera över sommaren. 
Jag råkade se mig själv i spegeln idag när jag stod brevid min jazzlärare. I vanliga fall så kan jag känna mig ganska så smal och vältränad, men jämfört med henne så ser jag ut som en blekfet flodhäst. Det var en jobbig insikt faktiskt. Och kanske en förklaring till varför jag inte kan göra lite snygga layout:er som henne. (nej, jag vet inte om det stavas så) En layout är för övrigt när man sparkar upp benet framåt och slänger armarna och överkroppen bakåt. Det är inte fult så lätt som det låter. Min lärare gör jättesnygga och jag gör sketafula. Och det är nog musklerna det hänger på...

Ooo, det är FREDAG! På torsdag äts det ärtsoppa på lördag är det fest... osv. Och jag åt faktiskt kykling idag! Men shit vad jag är trött på det. urg... no more I say. No more...
 Jag är ledig hela helgen. Det är i och för sig inte så revelutionerande då jag faktiskt är det i princip varje helg. Men ändå, jag kommer ihåg en tid när jag inte var det... För ett år sedan. Det är så sjukt, jag kan inte fatta att jag bodde i Stockholm för ett år sedan. Det känns så avlägset. Som ett annat liv på något sätt. Tiden går så sakta och samtidigt så oerhört fort.
 Jag kan sakna Stockholm lite ibland. Fast det är nog mest Linda jag saknar. Vi är så himla lika. Hon är en av de få personer som är precis lika störd som jag är. Undra vad jag skulle göra utan henne...

 Nej. Nu är klockan tio. Nu går jag och lägger mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0