ett års ledigt


 Det blöta täcke som legat över min kropp de senaste veckorna har äntligen lättats något. Jag börjar kunna andas igen. Den största anledningen till stress är borta. Jag har tagit ett sabbatsår och kommer alltså inte att gå på Performing Arts school i år. Istället är jag helt ledig och fri och kan göra vad helst som faller mig in. Tanken med året är att jag ska lära mig hantera stress, och pressen från mig själv, så att detta aldrig händer igen.
 Det är ganska så många frågetecken som måste rätas ut. Den största frågan är var jag ska få pengar ifrån. Men sådant löser sig, det måste det. Jag kan i alla fall bo kvar i min lägenhet även fast jag inte går kvar i skolan. De är tydligen inte så där överdrivet kinkiga med där där på SGS. Har bara en koll på vårarna. Så tills dess kan jag bo kvar utan problem. Tack!

 Man måste lyssna på sin kropp. Det är så otroligt viktigt, och så otroligt svårt. Samhället säger en sak och hjärtat en annan. Men till slut så måste man inse att man lever för sin egen skull. Och efter att man har förstått det med hjärnan så måste man fårstå det på riktigt. Det kan ta lite tid, men jag är övertygad om att det är värt det. Saker måste få ta tid. Vi glömmer det.

Nu kommer allt att bli bra...

Kommentarer
Postat av: Elle

Det låter väldigt bra för dig att ta ledigt :)
Njut varje dag, & som du sa, man lever för sin egen skull.

2007-08-21 @ 14:31:16
URL: http://hitme.blogg.se
Postat av: Mamma

Leve bloggen !!!!!
Vilket bra påfund...kanske skulle starta upp en ...
Love / Mamma

2007-08-21 @ 21:28:08
Postat av: Caroline

Du kan bo kvar, va bra!! Ett stort problem att bocka av. Skönt. Hjärtat du är tapper, jag beundrar dig. Du är handlingskraftig! Det är verkligen inte alla som har förmågan att kunna lyssna bara till sig själva. Nu ska du verkligen ta hand om dig själv och jag ska hjälpa till så gott jag kan.

2007-08-22 @ 14:25:41
URL: http://www.carolinelook.blogspot.com/
Postat av: Empa

vi kommer å sakna dig nåt enormt!! Hoppas att året blir bra å att du får rå om dig själv å må bra igen! massa kramar empa

2007-08-22 @ 17:35:21
URL: http://emeliemansson84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0