Universeum


 Universeum är ett coolt ställe. Jag tittade in där idag när jag var på väg till jobbet. För att klargöra: jag skulle till jobbet för att hälsa på, inte för att jobba. Jag blev sittande på en bänk vid ett enormt akvarium som täckte en hel vägg och förlorade mig i fiskarnas stillsamma rörelser. En stark längtan om att dyka börjar ta form inom mig. Det är som en helt annan värld där nere. Andra världar är väldigt lockande just nu. Världar med andra tempon och prioriteringar. Jag känner mig ganska så klar med vårt stressade konsumtionssamhälle.

 På söndag. Då händer det grejer... Mita och hennes familj kommer och hälsar på, det ska bli så underbart att träffa dem! Och så ska jag träffa den roliga, söta pojken. Han som byter strängar på min gitarr och gör mig glad.
 Och på måndag så får vi se om jag jobbar lite. Jag vet inte... saknar det så hemskt mycket när jag inte är där. Och det skulle kännas så ledsamt att inte få en "sista dag". Men vi får se som sagt.
 Nu är det faktiskt fredag och det ska jag fira med Vänner, mörk choklad och en kopp te. Mmmm...

Kommentarer
Postat av: Thomas

Knark? Testat knark? Det är inte en så jäkla dum ide. Är det nu så att du jobbat en hel somma på Liseberg och inte smugglat in mig en ENDA gång? snyft...

2007-08-10 @ 22:47:00
URL: http://thomaseriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0