Blåa Sverige


 Efter sex månaders sjukskrivning så ska man tvingas söka andra jobb, annars förlorar man sin ersättning. Detta förväntas gälla från och med juli nästa år.
 Bra tänkt där moderaterna!
 Jag tycker att de står för en så vidrig människosyn. Och i enlighet med min syn på hur människor fungerar så kan jag inte annat än tro att det har att göra med att de själva känner att de skulle vara benägna att fuska för att få pengar. Vilket man väl på ett sätt kan säga att de gör. Jag tycker inte illa om moderater som människor men jag tycker att hela det kapitalistiska sätter att  se på världen känns så oerhört kallt och omännskligt, samtidigt som det känns väldigt naivt.
 Vi skapar ett samhälle som inte är till för de individer som lever i det. "Det går bra för Sverige" när vårdcentraler bemannas av pengagiriga stafettläkare som inte ser sina patienter och alla som går på någon form av bidrag ska sugas ut för sluta vara så förbannat lata.
 Jag tycker att det är lite äckligt. Lite cyniskt.
 
Varför finns det inte plats för de gamla, svaga och sjuka?

Man kan inte lagstifta bort sjukdomar. Man kan inte göra som när man var liten, blunda och så försvinner problemet. När högern öppnar sina ögon så kommer de sjuka vara kvar. De kommer att vara fler och kosta mer pengar. Och det männskliga lidandet kommer öka.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0