Upp på sociala ner på systemet

Florence Valentin-låten som stämde väldigt bra in på mitt liv idag. För det var precis vad som hände. Jag gick in på socialen och fyllde i diverse papper för att få pengar före jul, och sen gick jag direkt till systemet och köpte mig en flaska sprit. Som jag senare intog på en barkbänk i några glada, urinluktande vänners sällskap.
Eller inte...
Den lilla martiniflaskan står i säkert förvar i min kyl och väntar på att helgens festligheter ska börja. Imorgon är det födelsedagskalas hos Angelina och på lördag har Mickes syster Lotta glöggparty. Som grädde på moset så kommer dessa tillställningar få sig ett ordentligt uppsving i och med min underbara Stinas medverkan. Hon förväntas ankomma till "the city of no snow" imorgonkväll. Naaaajs.

Har jag berättat att jag visst fick pengar från försäkringskassan? För mina första trettiosju sjukdagar så fick jag allt som allt, håll i er nu, 6100 kronor. Det kan man ju leva på. Om man inte har någon hyra. Alternativt inte äter mat. Men eftersom jag både bor och äter så får jag fortsatt stöd från socialen. Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0