Som vanligt...

Nu har det varit sportlov!
 Det som alltid händer när Elin har lov och ska vila upp sig har hänt även denna gång. Vilandet uteblir och jag är om möjligt ännu tröttare än jag var innan. Jag öppnade hårt med att festa tre dagar i rad. Den tredje fasten tog plats i Stckholm och jag somnade runt sex. Jag orkar inte gå in på detaljer, men det var den sjukaste festen på väldigt läge... Caroline Look, en sjuk människa.
 Sen åkte jag faktiskt hem till Dalarna ett tag, hälsade på diverse mormödrar och gick långa promenader med Bamse. det var välbehövt. På torsdagen, något utvilav, återvänder jag till stockholm. Med tåg. Men inte med det tåget jag hade planerat att åka med. Nej, varför ska man åka med det tåg man har köpt biljett till. Jag var ute i otroligt god tid, satt på stationen redan fyrtio minuter innan tåget skulle gå. För säkerhets skull så tänker jag att jag ska ta och kontrollera tiden en sista gång. 14.39, precis som jag trodde. Men vänta lite... hur mycket är...? FUCK. Klockan är tre. Jag har tagit fel på en timme. Som tur var gick det ett annat tåg bara en kvart senare. Och på det tåget så träffade jag Ida Törnsten som jag inte sett på år och dar. Det finns en mening med allt...
 Under stockholmsvistelsen nr 2 så spenderades första kvällen hos Farao tillsammans med hela gänget och semlor. Det var... högljutt, trevligt och efteråt var jag och carro så trötta att vi glömde att byta tunnelbana vid slussen. Jaa... Men vi tog oss hem till slut.
 Detta var på torsdagen och på fredagen så skulle vi ha klassfest med YFM. Det blev jag Linda och Annica. Men vi hade det såå trevligt. Men det var två glada partybruttor och ett pms-monster som senare gick ut på söder. Varje gång någon dansade in i mig så tog jag det som en personlig förolämpning... Men jag slog inte ner någon i alla fall. En stackars kille som inte förstod det där med personligt utrymme fick en blick som gjorde att det tog honom ungefär tre sukunder att avlägnsa sig från dansgolvet. Annars var jag väldigt fredlig.
 Och igår var jag på en fest i vårby gård tillsammans med joel, delar av hans band och diverse andra alternativa människor som drack öl och lyssnade på väldigt extremt hård musik. Sån musik där "sångaren" låter som något sorts argt förhistoriskt djur. Men det var ... intressant.

 Ovanstående text skrev jag i söndags. Nu är det inte söndag längre. Men va sjutton....
 Nu är det onsdag. Och SNÖKAOS. Seriöst, jag får något feeeel på göteborgarna, Och så står det en tant i affären och säger "att vi är så dåliga på att hantera snö i Sverige".   I SVERIGE!? Uuuursäkta mig men i Falun så stannar inte Allt bara för att det kommer tre centimeter snö. Det är mest bara i göteborg faktiskt. De vet inte om att Dalarna existerar här nere. De tror att jag kommer från norrland. SUCK.

126160-50

Usikten från mitt fönster. Ser ni drivorna av snö.

  Jopphejdihejdihejda.

Jag måste tvätta. Jag skulle ha gjort det igår men fick ett infall och tog en extra jazzklass istället. Detta resulterade i att kladerna jag bar idag hade en... ja... odör. Mmmm.
 Nej. Tvättning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0