Maaat


 Vi hade en kostexpert på skolan i förra veckan. Av denne fick vi bland annat lära oss om någonting som kallas för återhämntningsmål. Det är ett mål man äter fem-tio minuter efter träning som till största del ska bestå av snabba kolhydrater. Detta gäller dock bara om man tränar MYCKET. Vilket vi då alltså gör. Detta har resulterat i att så fort en danslektion är slut så börjar det prassla i hörnen på salen när folk börjar rota efter sina kolhydrater. Russin är väldigt populära. Bland oss, jag skulle gissa att det inte är lika populärt bland de som dansar efter oss och trampar in våra kvarglömda russin i skorna.
 Jag tycker att det bästa med återhämntningsmålet är att man får tillfälle att äta allt det där onyttiga med gott samvete. Därför har jag köpt kräm. Jag tycker att kräm är Jättegott. Sån Ekströms hallonkräm. Mmmm. Tyvärr så är jag inte så bra på att spara saker, och jag är defenitivt inte bra på att bestämma mig för en sak och den göra så. Och jag har väldigt starka moffar-traditioner hemifrån. Hemma hos mig tycker vi om att fika. Det finns ingenting som direkt är förbjudet att äta, och det finns inga tider som är förbjudna att äta på. Särskilt inte kvällar. Kvällsmackan är helig i det Millénska/Norrgårdska huset. Vad jag försöker komma fram till här är att jag har ätit upp krämen. Och inte som återhämntingsmål. Nej, mer som vanligt mellanmål. Jag har ätit kräm fyra gånger idag. Vad ska jag säga? Jag är min mors dotter...
 En gång så hade vi ätit pannkakor hemma, och till dessa hade vi ätit hemgjord sylt. Lite senare på kvällen frågar pappa om sylten tog slut. Mamma berättar då att hon åt upp sylten för ett par timmar sedan för att hon blev lite sugen. Pappa ställer då den befogade frågan "Åt du BARA sylt?" Varpå mamma svarar "NEJ! Jag åt grädde till!" Det är alltså en sån miljö jag kommer ifrån. Inte konstigt att jag inte kan hålla fingrarna borta från krämen.
 
 Jag har blivit sjuk förresten. Idag har jag varit hemma hela dagen och tittat på TV. Thomas var här ett tag och tittade med mig. Han fick te. Med grötrester i. Vi behöver inte gå in på detaljer...
 Men han fick lov att åka tillbaka till stockholmen och nu är jag ensam igen. Fast imorn så kommer Carro på blixtvisit. Det är Väldigt många som kommer och hälsar på den här veckan. Linda kommer imornkväll, likaså Stina Axelsson och på fredag kommer Helena. Jag är överlycklig att de kommer men jag är så BITTER över att jag blir sjuk Just Nu. AAARHhhh! Men men, vad göra? Vila.

Kommentarer
Postat av: mita

Saknar faktiskt dina sarkastiska kommentarer. Finns ingen här som kan mäta sig med dig på den fronten=) Kan tala om jag äter som bara den och tänker på dig varje gång jag frestas att låta bli och tänker att min hjärna måste ha mat... Må så gott!!!Kram

2007-01-24 @ 21:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0