Vuxen

 Och en dag så bara händer det. Man ser en byggarbetare stå och röka utanför centralstationen i Göteborg, och man inser att man är vuxen. För han är bara ett barn. När jag lekte med lego och drömmde om en lila my little ponny så var han inte ens påtänkt. Och nu har han ett jobb, han har med största sannolikhet körkort och egen lägenhet. Jag är gammal.
 Jag är inte deprimerad eller ledsen. Bara lite... chockad. Jag förstår inte riktigt när det hände. Kanske var det under förra året. Jag var så upptagen med att dansa, jobba och få galna utbrott att jag inte märkte att jag helt plötsligt blev gammal.
 Kanske var det i förrgår.
 Jag är vuxen.

Kommentarer
Postat av: thomas

Det var i förregår och du som jag vet PRECIS vad det var som gjorde att du tog steget till fullvuxen kvinna... gör vi inte? Elin?

2007-01-30 @ 23:07:48
URL: http://thomaseriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0