Gothia fucking cup helvete


 Fotbollsspelande ungdomar i all ära, men en hel stad full av hormonsstinna, bollsparkande tonåringar kan suga musten ur de flesta. Inte en chans att jag sätter mig på en spårvagn innan det här jippot är över. De är överallt. Igår var första dagen med sol på ungefär en månad och jag började inte förrän halv sex, så jag gick ut med en filt för att njuta. Det är då jag till min förfäran upptäcker att Kviberg verkar vara navet kring vilket hela den här galna vecka cirkulerar. Till slut hittade jag en gräsplätt som inte var översållad med ungar. Men jag lyckades ändå få inte mindre en två bollar sparkade på mig under tiden jag låg där.
 En annan rolig sak var när ett lag gick förbi mig så att de hade mig på sin högra sida och tränaren ropar "Alla tittar åt vänster!". Då gick jag in.
 Idag är min sjunde jobbdag. Som tur är så får jag vara ledig i slutet av veckan när matcherna börjar ta slut och alla som åkt ut ska gå på liseberg. Jag orkar inte förklara regler för italienska killar som inte kan ett ord engelska... 

 For the record så vill jag bara påpeka att jag tycker att det är jättebra att det ordnas sådana här saker för ungdomar. Great. Lovely.

Nu ska jag jobba ett tag... Snart är det torsdag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0