hopp

 Något hopp om mänskligheten får man inte direkt när man läser om alla som hoppar från broar. Allt för att, tja inte vet jag, få en kick? vara cool? Nu är det alltså en kille som dött och det enda jag tänker är "skyll dig själv jävla idiot". Är man så dum så att man hoppar från en hög bro så... ja. Säkerheten ska förbättras och man ska göra det omöjligt att hoppa från broar. Jättebra, vekligen. Ska vi inte ta och fånga in de här killarna och linda in dem i bomull så att de inte kan skada sig själva. Samhället verkar ha dille på att lindra symtom istället för att se vad som ligger bakom. Otrygga människor som mår dåligt gör dumma saker. Så enkelt är det. Så länge det finns människor med så dålig självkänsla att de måste utsätta sig själva för livsfara för att få bekräftelse så komme de hitta sätt att göra det på. Och då är väl broar egentligen ett ganska bra alternativ eftersom vi andra i alla fall blir skonade från deras idioti.
 Nej, ta nu de här pengarna som ska gå till brosäkerheten och satsa dem på att ge barn och ungdomar en trygg uppväxt så ska vi se att om några år så kommer folk inte längre ha det här enorma behovet av att hoppa från broar. Och ifall att någon fortfarande vill göra det, för att få en kick av att man skulle kunna dö, så är det väl bara att låta honom hoppa. Dör han så dör han, beslutet var hans. Och ja, jag är väldigt säker på att det kommer att vara en kille.

Ursäkta min något negavita ton. Men jag satt och läste GP och blev bara så oerhört trött på all dumhet.



Tack för din kommentar Helena! du har rätt...

Jag jobbar fyra dagar till sen är jag ledig fyra dagar! Det ska bli så skönt. Och pappa och Cia kommer!
Överlag så är det fortfarande en väldigt bra sommar. Det är väl mest det här skitvädret som man kan bli lite trött på. Regn regn regn. Fy sjutton.

Kommentarer
Postat av: Cia ( mamma)

Det fina vädret kommer till Göteborg på söndag hörde jag.....och pågår åtmindstone till onsdag- hipp hurra!

2007-07-04 @ 11:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0