Nu är det VÅR!

image60

 I torsdags så bestämde vi oss för att det var vår. Jag, Mala, Leo och Johan ville fira detta genom att köpa glass, sätta oss i solen, njuta och invänta sommaren. Det som hände var att vi köpte glass, satte oss i solen, insåg att det inte var så varmt som vi hade trott, fick frostskador i rumpan och  bestämde oss för att hädanefter "svettas in våren"  Det var nämligen ca två grader varmt och blåste isvindar. Jag har aldrig ätit en glass så fort i hela mitt liv. Men det var lite mysigt i alla fall.

Idag är det lördag och jag ska bara göra sånt som jag känner för. Inte ett enda måste på hela dagen. Och jag ska göra saker sakta. Det är så skönt. Fridfullt. Man behöver sådana här dagar ibland. Jag har varit helt ur balans den sista tiden och jag tror att det beror på att jag inte haft en lugn dag på flera veckor. Får jag inte det så glömmer jag bort vem jag är.
 Nu ska jag börja min fridfulla dag med att städa min lägenhet. Sen ska jag ta en promenad till konsum och köpa morötter.

Kommentarer
Postat av: Helena

Underbart! Glass i varsol ar faktiskt mycket battre an glass i sommarsol darfor att 1) Den smalter inte lika fort 2) Man kanner sig sa harligt principfast nar man ater den. "Nu ar det var nu SKA jag ata glass" 3) Man ar lite unik.
Fast dom har valdigt god glass har ocksa.
Halsa lirarna pa bilden!
Puss!

2007-03-26 @ 11:30:44
URL: http://napok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0