Solen

 Idag har solen strålat från en blå himel. Jag kom att tänka på innebörden av frasen "nu skiner solen", det är ett väldigt lustigt sätt att se på det. Litet. Solen slutar ju aldrig att skina. Vi är ganska så självupptagna vi människor. Väldigt bra på att se saker bara utifrån vårt eget perspektiv. Solen skiner jämt, det gäller bara att tänka ett steg längre och se även det vi inte ser med ögonen. Det kan vara svårt ibland. Särskilt när det är mulet och allt man ser är gråa moln. Men det är då man ändå måste komma ihåg att solen, trots att man inte kan se den, alltid lyser med samma kraft. Och med denna vetskap så kan faktiskt de gråa dagarna kännas lite lättare. Man kan sluta ögonen och komma ihåg hur det kändes förra gången solen smekte ens kind. Och komma ihåg att det är faktiskt aldrig en fråga om solen kommer komma fram igen, utan bara när. För lyser, det gör den jämt.

 Trots att solen vågade visa sig idag så har jag faktiskt inte haft någon höjdardag. Mitt bäcken ligger lite snett och det gör ont att dansa. Om det inte ger med sig snart ska jag gå och knäcka mig. Jag tycker inte så mycket om det. det gör ju inte ont eller så, men ljudet. Iiiii.... Men ibland så måste man.

Hmmm...


Kommentarer
Postat av: Stina

Oooo jag känner mig upplyst, du är min guru!

Min Guran!

2007-03-20 @ 21:05:54
Postat av: Helena

Elin, du ar en klok kvinna, det har jag alltid sagt. Sol.

2007-03-22 @ 04:08:17
URL: http://napok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0