Jag är frisk!


 När man är blond, söt och framåt så kan man inte vara sjuk. Det spelar ingen roll att man är slutkörd och trött så man inte vet var man ska ta vägen. Det är inte att vara sjuk. Och är man inte sjuk så ska man jobba. Dessa slutsatser drog den senaste läkaren jag pratade med. Så nu ska jag in på arbetsmarknaden igen. 
 Hon ville att jag skulle jobba hundra procent, men när jag satt och grät en kvart och skakade på huvudet och sa ungefär en miljon gånger att "det går inte jag har försökt, jag vill jobba, men det går inte." så sjukskrev hon mig på halvtid en månad till.
Så på måndag är det arbetsförmedlingen som gäller. Det är så dubbelt. För jag vill verkligen jobba. Jag tycker att det är så sjukt jävla tråkigt att sitta hemma. Men jag förstår bara inte hur det ska gå till när jag inte ens orkar med ett vanligt liv. När jag inte ens orkar ringa mina vänner. När jag inte orkar titta på nyheterna, diskutera, träna eller diska.
Ja, jag vet inte alls någonting.
 Hon trodde verkligen att hon hjälpte mig. Det är lite läskigt. 
 Och jag förstår verkligen hur hon tänkte. Jag tycker inte att det är bra att vara sjukskriven för länge. Men vad är för länge?
Jag orkar inte skriva mer, jag orkar ingenting. Jävla helvetes värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0