Jul-Götet


 Det är en miljon människor i Göteborg. Det här ska tydligen vara någon form av "julstad" och det beräknas handlas för en miljard kronor. SJUUKT mycket pengar. Jag kommer bidra med några hundra. Har faktiskt köpt några julklappar idag. Har börjat fatta vitsen med att vara ute i tid.

 Om ett par timmar så ska jag gå och fika med Marie och det ska bli så kul. Vi träffas alldeles för sällan. Hon är så härlig. Och framförallt en stor hjälp i skolan förra året när jag var helt nere och ibland bara behövde någon att gråta ut hos. Tack.

 Trots alla satsningar på julen här i Göteborg så kan man ju inte förneka att det är någonting som saknas. Jag talar naturligtvis om snön. Det är snart november men det känns som en regning septemberdag. Nej, stort minus för det. Det spelar ingen roll att man dricker glögg, äter lussebullar och lyssnar på stilla natt. Är det plusgrader och regn ute så är det inte jul! Jag är ledsen men så är det bara. Förhoppningsvis så hinner det ta sig lite den återstående månaden. Men nej, jag tänker inte gå på Jul på Liseberg i regnrusk ett år till. Trots att det var väldigt trevligt förra året. Den varma chokladen var ju en höjdare. Det tyckte nog Helena också som jag var där med...
 
MAAAT.

Kommentarer
Postat av: Helena

Ha, jag tankte pa honom bara har om dagen. Hetare kille far man ju leta efter! Speciellt eftersom han salde VARM choklad ocksa, ha!
Saknar dig vannen!
Puss!

2007-11-29 @ 08:26:23
URL: http://napok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0