Ljus

image206

 I denna mörka årstid tänder jag ett ljus och drömmer om sol och värme. Funderar på att gå i ide.
Har alltid tyckt om hösten, men inte i år.
Sommaren uteblev ju som vi alla vet och jag är inte riktigt nöjd med det.

Jag träffade en läkare och han var om möjligt ännu sämre än förra läkaren och jag satt där och kunde inte sluta tänka "hur kan en sån människa få bli läkare? vilja bli läkare?". Det känns ju som om beslutet att plugga till läkare borde bottna i någon form av människointresse, vilja att hjälpa. Men det är väl statusen och pengarna som lockar och drar till sig alla dessa inkopetenta idioter.
Alla läkare är inte idioter. Men alldeles för många.

Intervju på intagningen till läkarlinjen? Ja tack.
Sen när betyder 20 poäng från gymnasiet att man är en bra människa? Snälla, har vi inte kommit längre än så här? När ska vi lära oss?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0