underbara sol


 Det är sånt underbart väder. Jag sket i hyran, försäkrningskassan, socialen och det faktum att jag egentligen skulle ha varit hos Linda i Stockholm och tittat på musikal idag och tog en promenad istället. Och spelade lite Sims 2. Extremt fånigt spel egentligen, men vad sjutton, det är lite kul i alla fall. Särskilt att bygga hus.

 Igår var jag hos min kusin Malin i Kinna och hälsade på henne, Kasper och Kornelia. Och Urban, fast honom träffade jag bara en kvart eller så. Kasper är två och ett halvt och världens goaste unge, och Kornelia är tre veckor. Hon är så liten så liten. Helt overkligt superliten. Jag gick runt och bar på henne i tre timmar. Det är så otroligt facinerande att hon har vuxit inuti Malin. Svårt att begripa, det där med barn. Och svårt att förstå att det ska komma ut en människa ur en. Jag menar, herreguuud. Det är ju näst intill fysiskt omöjligt. Jag känner då att jag behöver ganska så många fler år att vänja mig vid tanken att någonting så stort ska pressas ut ur mig. Men det är häftigt. Att man liksom kan producera en människa. Tänk vad extremt bra kroppar vi har egentligen.

 Jag köpte en body till henne. Ett klädesplagg, inte en kropp. Min familj hade gett mig i uppgift att köpa nåt från oss alla. Det är inte lätt att handla barnkläder. Inte när man vägrar köpa någonting rosa bara för att det är en tjej. Till slut hittade jag i alla fall en röd och vitrandig sak, som var ungeför lika stor som en vante. Och den var till och med ekologisk. Jag känner mig väldigt nöjd med mitt inköp. Relativt könsneutral, och miljövänlig, perfekt. Det som är svårt med att köpa kläder till bebisar är att man måste ju köpa någonting som föräldrarna tycker om, för de klär ju inte på sig själva direkt.

 Nu är det helg. Det är helt ärligt ingen större skillnad för min del. Förutom att Micke är ledig och har tid att träffa mig. Så nu skiter jag i det här och åker dit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0