Här ha ä vurti ätt härbre

Det är så sjukt kul att vara hemma. Träffa släkten, bli uppmanad av en 80-åring att inte köpa knark, diskutera datorerna "ungdomens fördärv", Höra ord som vurti (istället för varit) och härbre. Ett härbre, visade det sig i somras, vet inte folk vad det är nere i Göteborg. Så när jag försökte förklara "men ett litet hus på två våningar som står på ben" så höll det nära på att resultera i att jag blev totalt idiotförklarad. I alla fall så har jag tagit en bild på ett härbre nu och lägger in den här så att outbildade människor ska veta vad jag pratar om.

image174

Klart som korvspad, som mor min brukar säga.

 Något annat som är hemskt roligt är att träffa min hund, Bamse. Han är jättesöt och jättedum. Men mest söt. Idag så träffade han kossor för första gången i livet, och det var inte så uppskattat. Med tanke på hur han reagerade när han fick träffa vår hamster som vi hade förut så hade man nog egentligen inte trott något annat. Då sprang han nämligen och gömde sig under sängen och vägrade komma fram på en halvtimme...

image175

Nej, han var lite skeptisk. Men kossorna tyckte att det var superkul.


image176

Det är fint i Dalarna.... Jag trivs här. Fast nu när Micke har kommit hem så börjar man ju längta tillbaka till Götet lite. Men vad sjutton, jag ska ju bara vara borta en vecka till. Snart blir det STOCKHOOOLM!!

Kommentarer
Postat av: thomas

STOOOOOOOOOOOOOOCKHOLM MOTHER FUCKER!!!! YEAH!

2007-09-20 @ 21:57:22
URL: http://thomaseriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0