Korvgrillning


 Igårkväll efter sex och en halv timmes tågresande kom jag äntligen till Falun. Det är så obeskrivligt skönt att komma hem. Just nu så vill jag inte vara någon annanstans. Fast vi får se om några dagar...
 Idag så firade vi min mammas födelsedag med att gå upp på ett berg och grilla korv. Hon fyller visserligen inte år förrän om en månad, men det bekymmrade inte oss. Man måste ju passa på när den förstfödda dottern för en gångs skull är hemma.


image169

Bamse var lite småstressad över all korv som var i omlopp utan att någonsin hamna i hans mun. Men vi andra trivdes väldigt bra. Jag tror att det bara tog Cia ungefär fyra försök innan hon lyckades göra eld.


image170

Cia släcker elden och pappa står bakom och vinkar frenetiskt för att komma med på bilden.

image171

MIn älskade lilla lurvboll.


image172

Min lillebror Jocke är ingen rökfantast utan håller sig gärna en bit ifrån elden när han grillar. Marsmallowsgrillning var väldigt uppskattat av hela familjen utom pappa som konstaterade att "nu har jag grillat marsmallows både första och sista gången i mitt liv".

image173

Mim mamma, den ultimata tidsspararen!

 Sen åkte jag hem och tog en power nap och ett bad. Nu funderar jag på att lägga mig och läsa. Det känns som lagomt mycket aktivitet på en dag.


Kommentarer
Postat av: Helena

Ah va mysigt det later... Saknar att grilla korv i skogen. Sa svenskt! Sa underbart!

2007-09-17 @ 09:29:15
URL: http://napok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0