Matdrottningen


 Jag lagar mig en liten paj och hoppas av hela mitt hjärta att den blir god. Tvivel är befogat, jag är inte någon kock. Men jag lyckades riktigt bra med hummus för ett par dagar sen. Klapp klapp på axeln Elin.
 Annars kan jag rapportera att det är sol, varmt och underbart i Götet idag. Det var så varmt att jag var tvungen att avbryta en promenad och ta spårvagnen istället pga en rejäl missbedömning av klädbehovet. Svart huvtröja inte att rekomendera.

 På det stora hela mår jag ganska bra. Är lite bitter över skyhöga matpriser och en inkomst som är skrattretande, men med lite perspektiv så är det inte så farligt det heller. Jag har ju faktiskt råd med mat. Inte med någonting annat, men vad sjutton, jag har hört att man kan leva på kärlek och sådan har vi i överflöd.

 Micke fyller år på lördag och en av se där sakerna jag inte har råd med är en present. Så nu gäller det att låta kreativiteten spira. Vojne vojne, jag är för trött. Men jag kommer nog på nåt. När man bara har råd med en liten sak så måste det vara så sjukt genomtänkt. Jaaa, jag vet att det inte Måste, men jag vill ju...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0