Blä


   Ett konkret mål. Det skulle jag nog behöva egentligen. Det är lätt att tappa suget när man sitter med sin tråkiga tenta och liksom inte riktigt kan komma på anledningen till varför man skriver om representationsbegreppet och om varför Anja Hirdman tycker att bilden är viktigt i analyser av veckopressen. Det är inte så att jag inte alls tycker att det är intressant, jag har bara extremt taskig koncentrationsförmåga och tycker väldigt fort att saker inte är riktigt så kul som det borde vara.
  Och när man då har varit hos studievägledaren som säger typ "det finns ju inte direkt några jobb om man pluggar genosvetenskap, man får skapa sitt eget jobb" så är motivationen inte direkt på topp.
   Men jag kämpar på eftersom det ändå fortfarande är ett ämne som jag vill ha kunskap om. Allting behöver inte leda till ett jobb. Kunskap och insikt är viktigare. Och det spelar ingen roll att denna tenta inte alls blev lika bra som förra. Det är en liten liten fjärt i rymden.

  Inspirerad av Lotta så har jag under eftermiddagen bakat ett delikat bröd som jag nu intar tillsammans med en kopp te. Och om en timme så blir det träning på friskis. Snart snart kommer musklerna tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0