Packar


   Jag äger ett par vinterskor som väger ca ett ton och tar upp halva min väska. Men de måste fraktas uppåt för här nere på västkusten gör de inte mycket nytta och så dyra som de var (1500) så måste jag ju se till att använda dem. Men väskan var liksom tung och full redan innan...

  I övrigt så är jag rätt så bra på att packa. Datorn får stanna hemma eftersom jag är så sjukligt rädd för att den ska bli stulen på tåget. Litar inte på någon och tar med den på toaletten. Orkar inte med det i år. Tar bara med mig billiga saker som det inte gör så mycket om någon snor. Förutom skorna då, men i dessa växthuseffekttider så är det nog inte så många som är ute efter den typen av skor.

  Imorgon så tar jag tåget upp till Dalarna. Sex timmar på tåg, jag ber till någon sorts gud att jag ska slippa barnfamiljerna. Men mp3:n räddar många situationer. Det ska bli så skönt att komma hem. Jag längtar. Men idag är det faktiskt relativt okey att bo i Göteborg för solen skiner. Helt crazy.


 

Blå himmel, det är man inte bortskämd med...


I övrigt så är jag lycklig och oftast lite hög på socker eftersom Micke gjorde det stora misstaget att köpa hem after eight. Vi skulle ha det "att bjuda folk på". Men helt ärligt så är det inte folk hemma hos oss så ofta. Så jag åt upp det. Tänkte att de inte skulle behöva ligga där i skåpet och bli gamla och så där vita och fula som choklad blir. Det blir ju ingen människa glad av. Så egentligen så kan man säga att jag räddade Micke från att göra bort sig inför eventuella gäster.
   Det absolut bästa med mig är att jag är så fruktansvärt snäll. Men också att jag är väldigt ödmjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0