Åka hem!


 Ringde till institutet för stressmedicin idag för att höra om de hade fått min remiss och fick reda på att jag hade en tid där på torsdag. Woopsie. Så jag åker tillbaka till "det där jävla blåshålet"(som min farmors sambo kallar Göteborg) imorgon.
 Jag var hos min farmor och Sven i ca 10 minuter igår och fick bland annat reda på att min mensvärk inte var någonting mot den värk jag kommer att känna när jag blir gammal för då har man tydligan konstant värk i hela kroppen. Jag blev också upplyst om att jag borde flytta ifrån det där rövhålet till stad som jag bosatt mig i "medans tid är". Detta av Sven. Farmor gav mig en handduk, smörknivar, brevpapper och en berlock i form av en berguv och rådet att hålla ihop med Micke. Hon hade träffat farfar 1940 och sen hade de hållt ihop tills han dog. Min farmor sa också att mensvärken är värre än att föda barn och hon rådde mig att börja mitt barnafödande ganska snart för efteråt kunde mensvärken bli bättre. Varför ska man utbilda sig eller läsa böcker när man kan åka hem till sina kloka gamla släktingar?

Nu ska jag packa för imorgon 08.30 avgår tåget mot södern.

Kommentarer
Postat av: Annica

Heeeej!! Alltid lika kul att läsa din blogg. Hoppas du mår bättre och att stressinstitutet har något vettigt att komma med! Lycka till med allt! Kramar från Annica

2008-02-19 @ 21:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0