Melodifasan


 Melodifestivalen är någonting som jag tröttnar på redan innan det har börjat. Men i år har jag utan någon outgrundlig anledning tittat på alla deltävlingarna. Och jag vet att det är ett underhållningsprogram och inte ett musikprogram men jag kan ändå inte låta bli förfasas. När de tar med låtar som är så dåliga att treåringar kan göra bättre. Och artister som sjunger så falskt att man inte kan göra annat än lägga sig i fosterställning och gråtandes drömma sig bort till värdar där människor har åtminstone ett uns självinsikt. Vad hjälper det om man kan prata sju språk om man inte kan sjunga på ett enda? 
 Pausunderhållningen är det enda vettiga med det där programmet.
 Ja, då var det sagt.

Helgen har varit skön. Vi har spelat yatzy och ätit bullar och Lotta gör så god mat att jag gråter av lycka när jag äter den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0