Stormen

Resan till Melonia såg jag och Micke igår. Den är baserad på Stormen, och väldigt bra. Men inte lika bra som Dunderklumpen. Den slår det mesta.

Det är storm i Göteborg. Mer eller mindre. Det blåser så mycket att man får lite ont i magen. Jag har aldrig tyckt om när det blåser. Det tjuter och viner och regnet piskar mot rutorna. Träden står böjda och snart tror jag att flaggstången brister. Jag stanna inne, sätter på Vänner och låtsas som om verkligheten inte är verklig.

Det var skönt att träffa MIcke igen. Vi sover lite dåligt eftersom vi inte kan låta bli att ligga riktigt riktigt nära varandra. Men det är mest bara underbart mysigt. Igår var vi och fikade och åt en Hagabulle. De är ungefär lika stora som en tallrik. Jättestora. Det var gott och så skönt att sitta med varandra och prata och bara vara på samma ställe. Ikväll åker vi till hans föräldrar. Det ska bli gött.

Om ett par veckor åker jag tillbaka till Dalarna och är med i ett påskspel i Insjöns kyrka. Det ska bli kul att göra något. Litet.
Och snart så kanske jag ska söka några skolor. Kulturama funderar jag på. Sånglinjen alltså. No more musikal för min del.
Ja, så allting är bara bra. Om man bortser från vädret...

Träffade en psykolog på Institutet för stressmedicin. ISM. Hon tyckte att det verkade som om jag var utmattad. Ska få träffa en läkare där som förhoppningsvis gör samma bedömning. Träffade en bra läkare på vårdcentralen idag. Han skrev utmattningssyndrom på min sjukskrivning och det känns så bra. Nu står det inte ångest längre bara för att läkarna inte vet vad de ska skriva. Så tack för det.



image246

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0