Tussilago tussilull

image235

 
 Ingen sommar, ingen vinter och nu är det tydligen vår. Vad har hänt med årstiderna?
 Jag hittade den här lilla tussilagon igår när jag gick till spårvagnen. Den bara stod där och verkade helt likgiltig inför vilket hån den utgorde mot min bild om världsordningen. Den brydde sig inte ett dugg om att den enligt min uppfattning inte ens borde existera. Var är kylan och snön? Var är solen? Jag har levt i ett grått Ingenting i ett och ett halvt år och jag orkar inte mer. 
 Förhoppningsvis är det snö i Dalarna. Lite i alla fall. Snälla, bara lite lite snö...



image236

Hehe. Gulligt namn.

Egentligen så packar jag nu. Vet ju inte hur länge jag blir borta. Kan bli ett bra tag så det gäller att vara förberedd.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hälsa Dalarna!!

2008-02-08 @ 23:46:06
URL: http://carolinelook.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0