hajar och packning


 Man märker verkligen hur mycket saker man har när man ska flytta. Jag har en bild av att allt jag äger får plats i en sisådär fem flyttlådor. FEL. Snarare femtio. En annan sak man märker när man flyttar är hur otroligt lat man är. Efter två timmar ineffektivt packande har jag fått ihop till tre lådor. Pinsamt. Men jag skyller lite på värmen, man blir helt utslagen när det är så här varmt.
 Badade för första gången på typ två år igår. Det var fucking underbart. Fick jobba lite med min sjöskräck också, alltid bra när man får in lite terapi i vardagen. Jag är nämligen pissrädd för allting som har med djupt vatten att göra. Och djupt betyder att man inte bottnar alternativt inte ser botten. Jag är rädd för hajar när jag simmar i inomhuspooler. I sjöar är jag nog mest rädd för rockor. Det fanns en stor äcklig rocka i en Barnen Hedenhös-bok och jag har inte riktigt hämtat mig från den läsupplevelsen än. Självklart är jag också rädd för att en mörk ond kraft ska suga ner mig i djupet. Jag hör Hajen-temat när jag simmar i smö svenska sjöar.

 Herregud...
Fattar någon att det är juni? På lördag är min kusins bröllop, måste öva in de tusen sånger jag ska sjunga. Fyra... Sen åker jag upp till Dalarna och träffar HELENA!! Det ska bli så obeskrivligt underbart härligt att träffa henne efter 16 månader. Det känns som ett halvt liv. Jag höll på att skriva "det känns som ett år" och så kom jag på att det var mer än ett år. I am not the sharpest knife in the drawer. A few sandwiches short of a picknick...

Snart ska jag åka och grilla och träffa Ida-Marie! Iiii. Kul. Och spela kubb.

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag aker ikvall Elin.. Det ar helt stort, jag fattar det verkligen inte. Men snart far vi traffas igen, ahh! Nar kommer du till Dalarna?

2008-06-06 @ 06:10:45
URL: http://napok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0