Falun


 Sitter och kollar runt på diverse kompisars bloggar och stör mig på hur sällan de uppdaterar när det slår mig att jag själv inte har gjort det på ett tag nu. Så håll i er för här kommer ett hejdundrande inlägg! Eller nåt...

Sedan sistens har jag alltså varit på ett bröllop. Det var vackert, lite väl kristet och båda sa ja. Som det brukar vara alltså. Jag sjön tre vackra låtar och bet mig i kinden för att inte gråta. Festen var superrolig med gott vin och rolig dans. Buggade med kusinen Ulrikas karl Mats, han kan det där med att svänga runt tjejer på dansgolvet. Blev lite yr med det var det värt. Somnade vid ett var var på det stora hela väldigt nöjd med kvällen.

 Dagen efter styrde vi kosan mot Dalarna. Fullastad bil med farmor i mitten. Jag åt hambugare och godis och kände mig allmänt hälsosam. Efter åtta timmar var vi hemma... Bläää för att åka bil. På hemvägen blir det tåg.

Här hemma har jag:
 Träffat helena. Lustigt hur det kan kännas som om man träffades igår när det var sexton månader sedan sist.
 Gått promenader med Bamse.
 Druckit x antal koppar te.
 Läst "Hembiträdet" av Marie Hermanson. rekomenderas icke.
 Tittat på halva Sound av music. Ska se resten i eftermiddag.
 
Jag saknar Micke men inte Göteborg. Eller jo. lite Göteborg också nu när jag tänker på det. eller saknar och saknar förresten. Skitsamma.

För ungefär tre år sedan hittade jag en fyrklöver ute på gräsmattan. Har inte tänkt på det alls sedan dess men kom på det i förrgår när vi satt och pratade. Idag när jag var ute med hunden tänkte jag "vad roligt om man skulle hitta en till...", tittade ner på marken, och precis där stod det en fyrklöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0