Gråt inte


 Ska jag eller ska jag inte vara en sån som gråter över spilld mjölk? Vardagen är fylld av små situationer genom vilka man får tillfälle att fastställa vad för slags person man egentligen är. Min fina fina dyra mugg gick sönder och jag grubblade i ca tre sekunder innan jag bestämde mig för att nej, här gråts inte över spilld vätska av något slag. Torka upp och gå vidare.

Helena fyller år idag och jag är så glad för hennes skull att hon har det så underbart i Australien men mitt hjärta vill ha henne här i Sverige. Helst i Göteborg. Snart så...



image247

I helgen har både jag och Micke varit på gränsen till medvetslösa av trötthet men vi släpade oss i varje fall ett varv runt slottsskogen i lördags. För att samla lite krafter inför melodifestivalen. Så här glad blir min pojkvän när man tar kort på honom.



image248

Titta vilka fina får! Getter...? Mina djurkunskaper är ytterst begränsade. Cia?



image249

Har hittat den bästa promendadslingan alldeles bakom Mickes hus på ett berg. I skogen. Själen är nöjd och gör små glädjefyllda krumsprång.

Nu ska jag till Röda Korset och göra en insats för männskligheten.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det heter GET, Elin, inget annat,i alla fall inte får och förresten stavas mänskligheten med ett M
( hur stavar man förresten - ett eller två R ? )
O.S.A senast i morgon Tack !
Kram / Ma

2008-03-05 @ 21:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0