Sköna maj


 Kanske man skulle ta en promenad idag. Jag gör det ju i princip alla dagar så varför inte idag. Trötthet är inte en ursäkt.
 Har jobbat lite på min heta bränna idag. Går sådär. Det är svårt att bil brun om man envisas med att smörja in sig med solskyddsfaktor 25 och inte har tålamod att sitta i solen mer än högst en timme. Och det är bara om jag har en bra bok till hands. Skyller på Mickes obekväma stolar.
 Ikväll blir det grillning hos Mickes föräldrar och imorgon melodikrysset. En helt vanlig helg alltså.

 Visst är det lite läskigt med maj. Maj är vår, men ändå så nära sommaren. Det är här i maj som allting sker, det är här man tappar bort tiden och här läggs grunden inför framtida uttalandet "vad hände?".  Ni vet när man står där i juni och det helt plötsligt är sommar och man fattar ingenting för det var ju nyss maj. Jag tycker att maj är det i särklass läskigaste månaden.
 Men det kanske bara är jag.

 Nu ska jag öva bröloppssjungning.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ha en bra helg :)

2008-05-23 @ 16:06:57
URL: http://wlisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0