Besten

Jag satt och funderade i min ensamhet, som jag gör alltsom oftast, och insåg att jag glömt att visa världen min och Mickes kristallkrona. Ja, vi har en kristallkrona. En enorm kristallkrona som Micke har ärvt. Vi kallar den för Besten. Funderade på att hänga den i sovrummet, men vid närmare eftertanke så insåg vi att en krona som väger fyrtio kilo och har en pigg längst ner är inte någonting man vill ha hängandes över sig när man sover. Så nu hänger den i matrummet. Vårt lilla, gula matrum med blommiga gardiner... Vi tänker att vi ska inreda lite adligt för att det ska passa kronan, men det kan nog dröja. Så nu ser den fruktansvärt malplacerad ut. Men den är ändå väldigt fin. Man känner sig lite adlig när man sitter och sörplar på sitt morgon te.

  


Nu ska jag skriva lite på min hemtena innan jag ska till Röda Korset och göra en insats för världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0