CSN åt helvete


 Jag vet, det är hårda ord, men jag är så fruktansvärt trött på dem. De vill ha tillbaka pengar från mig, fast jag pluggar. När man tar studielån så ska man inte betala tillbaka och när man får försörjningsstöd(socialbidrag) ska man inte betala tillbaka. Och när jag var sjukskriven, vilket jag var fram till jag började plugga, så fick jag försörjningsstöd. Så då anser jag mig vara i min fulla rätt att bli lite lätt förvånad när det dimper ner en räkning i brevlådan. När detta hände sist så ringde jag och frågade om jag skulle betala och fick då svaret att jag inte skulle göra det. Nu dimper det ner en till räkning, med förseningsavgift, och då vill man ju veta vad sjutton de tänker.
   Så jag ringde och fick prata med en kvinna som i fem minuter satt och försökte förklara varför jag visst skulle betala. Detta då för att jag ju hade haft en inkomst från försäkringskassan och att ifall jag fått bara försörjningsstöd hade det varit annorlunda. Jag försökte då förklara vänligt men bestämt att jag ju inte fick mer pengar bara för att jag fick från båda ställena, utan att jag fortfarande bara fick existensminimun, och att pengar som man får från försäkringskassan inte på något magiskt sätt är mer värda. Till slut kopplade hon mig till någon på återbetalningen som hade mer koll. Han jag fick prata med då knappade lite på sin dator och sa sedan, oj, du ska inte betala något, det har blivit något fel för det här skulle ha tagits bort automatiskt. 

   De första personerna man kommer fram till när man ringer CSN är totalt inkompetenta. Kanske inte alla, men jag har fler exempel på att de har sagt saker som senare visat sig inte stämma alls. Så ett råd är att man ska stå på sig och ifrågasätta dem. Om jag inte hade gjort det så hade jag varit tvungen att betala den där räkningen på 2340 kr helt i onödan. Morr...

Kommentarer
Postat av: mamma

Bra jobbat, man får ingenting om man sitter och sover..... God natt / Ma

2008-11-20 @ 21:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0