Kvällsfunderingar


 Tack för en underbar dag!

 Det är så skönt när man på kvällen känner sig helt nöjd och tillfreds. Lycklig. 
 Hållbarheten på Handels var jätteintressant. Lotta var också där och vi såg tre fyra intressanta föreläsningar. Bland annat om hur man kan använda sådant man har hemma i köket till bra hud och hårvård. Så nu när jag tog min dusch efter träningspasset så skrubbade jag mig ren med rapsolja och salt och är nu mjuk och härlig. Så dumt att man köper en massa konstigheter och sätter på kroppen helt i onödan. Nu får det vara slut på det.
   Och så var det en föreläsning om konsumtion och marknadsföring. Hon tog upp det vi alla egentligen vet; man blir inte lyckligare av att konsumera mer. Så länge man inte är fattig så spelar några tusenlappar hit eller dit inte någon roll. Snarare är det ju så att vi mår sämre nu, när vi stressar runt för att köpa mer saker som vi inte blir lyckliga av. Det är en ond cirkel...

  God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0