Fakiren Elin


 Jag är sedan ca fem timmar tillbaka stolt ägare av en äkta spikmatta i plast. 650 kronor fattigare och väldigt nyfiken placerade jag tingesten på sängen och mig själv ovanpå. Om man tänker på ordet spikmatta så kan jag säga att det beskriver ganska väl hur det kändes att lägga sig ner. Man skulle ligga mellan 20 och 40 minuter och jag hade initialt väldigt svårt att föreställa mig hur det skulle gå till. Men den medföljande lilla informationsbrochyren lovade att det skulle bli skönare efter några minuter, så jag härdade ut. Och tro det eller ej, men efter fem minuter så var det riktigt behagligt att ligga där och efter tio minuter så somnade jag till och med en liten stund. Än så länge har jag inte märkt någon superförändring på mitt allmäntillstånd men man kände sig väldigt avslappnad efteråt och jag tror att det nog kan kännas riktigt bra om några veckor.

 Annars så har jag alltså avklarat mitt livs första tenta. Igår var dagen D och den var sannerligen inte någon bra sådan. Kvällen innan så kunde jag inte sova. Jag tycker inte att jag oroade mig men det var som om jag bara hade förlorat förmågan att somna in. Så framåt tre lyckades kroppen ta överhanden och jag försvann lyckligt in i drömmarna, men de få timmarna var långtifrån tillräckligt för att göra mig utvilad och pigg. 
 Jag svarade på frågorna på tentan, men kan inte påstå att jag gjorde det särskilt bra. Imorgon får vi förhoppningsvis reda på hur det gick. Om jag får g blir jag lycklig, får jag ig så hoppar jag av och blir yogalärare istället..! Nej, så lätt ska man väl inte ge upp.

Micke sover borta med jobbet två nätter nu och jag är så fruktansvärt ensam. Tråkigt. Men men, ska ändå krypa till kojs om någon timme. Är helt slut efter gårdagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0