Helgen ligger framför oss...


   Nej, det är någonting med bokberget framför mig som gör att det känns väldigt avlägset att fira helgens ankomst. Lördagen kommer att, precis som fredagen, ägnas åt massivt pluggande och jag är i skrivande stund inte exalterad över detta. Egentligen så är pluggandet i sig själv inte så farligt. Själva läsningen av böckerna är till och med riktigt intressant. Men ihopställandet och diskuterandet i tentan är inte vad jag längtar till att lägga tid på. Av den enkla anledningen att det är svårt. Det är så många texter, åsikter och teorier att hålla i huvudet och mitt huvud har sedan utbrändheten inte varit i stånd att hålla så mycket information färskt på en och samma gång. 

   Men nu ska jag inte klaga utan ta tag i det tagas tag i bör. Allting går utom små barn.
   Och om jag är riktigt duktig nu i några timmar så ska jag fira med att gå ut en sväng med Helena och skaka min välformade rumpa på något trångt dansgolv till takterna av någon överskattad Rhianna-låt, hållandes en fruktig drink i ena handen. Najs...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0