Mitt liv som student


 Tentan var för tre dagar sedan och jag är fortfarande helt slut. Tömd på allt som är relaterat till liv förutom det outtröttliga hjärtat som pumpar på. Annars är det tomt. Jag kanske tar i lite, men är i varje fall väldigt trött. 
 
 Till den nya delkursen som började igår så ska vi läsa ur 12(!!) böcker. Fattar någon hur mycket böcker det är? På 7,5 poäng. Inte att det är mycket att läsa, det bryr jag mig inte om, men att få tag på. Vi är lite över 60 pers på kursen, vilket innebär att bibliotekets exemplar tar slut ganska så fort. Om man ska köpa 12 böcker, som kostar i snitt 190 kr styck, så blir det  typ 2300 kr! För en delkurs. Jag vill här bara ta tillfälle i akt och tacka alliansen för att de tänkte på studenterna i budgeten. Eller vänta.... Svin.
 Nu har jag fått tag på några böcker på biblioteket, men jag har ändå köpt böcker för över 600. Som tur var så fanns de dyraste på biblioteket. Man ska väl inte klaga. Men det skiter jag i.
 Och vi har inte fått reda på hur det gick på tentan. Men läraren har ju tre veckor på sig att rätta.

 Nu ska jag gå och ligga på min spikmatta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0