Slemdöden


 Vaknade X antal gånger inatt och trodde att jag skulla kvävas av mitt eget slem. En väldigt uppfriskande och livsbejakande upplevelse. Såhär i vaket och upprätt tillstånd så känns allt mycket bättre. Jag är sjuk, ska kanske tilläggas, inte bara äcklig. Hostar och har ont i kroppen och skelettet. Och slemmig, men det framgick kanske ovan...
  Micke var den som var sjuk först och när han varit sjuk i fem dagar utan att någonting hänt med mitt allmäntillstånd ledde detta till jubel och firande och klapp på axeln för bra immunförsvar. Samma kväll slår febern till. Jag vet, ironiskt. Och ja, jag glömde ta i trä. Då är det ju nästan så att man får skylla sig själv.

   Egentligen så lider jag inte så fruktansvärt mycket av att vara sjuk. Man ska ju liksom ha ett liv för att kunna sakna det när man ligger hemma i sängen. Men just idag så hade jag gärna varit frisk för vi har obligatorisk närvaro i skolan. Det är typ andra gången det händer den här terminen. Echinacea, te, ingefära och en karta ipren ska nog göra susen.

O, dagens händelse! Roligt att den inträffade föra klockan åtta på morgonen..! Av någon anledning, jag tror det är för att kunna förfäras över hur tråkigt traditionella folk är, så brukar jag slänga ett öga på bröllopsannonserna när jag läser GP på morgonen. Och idag så var det en annons där det stod "Jag har gift mig!" och på detta följande en helt vanlig annonstext med ett pojk och ett flicknamn. Men på bilden är det bara en person. En man(kille) som sitter i en stor trästol med en uppslagen tjock bok i händerna. Ööööö? Någon som har en förklaring på det? Inte jag. En kort sekund tänkte jag att hon kanske var död. Men då är det ju svårt att gifta sig. Jaja, annonsen är urklippt och jag ska ta med den till skolan för tolkningshjälp.

Men nu ska jag klä på mig, snyta mig och börja knarka ipren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0