Strålande jul


   Då var det den där klockan som skulle ställas om i år igen. När jag bodde i Sthlm missade jag det totalt och gick till jobbet en timme för tidigt. Idag missade jag litegrann, men upptäckte det som tur är innan jag sprang iväg till bussen. Egentligen tycker man ju att jag borde kunna göra som vanliga människor och ligga och mysa i sängen i några timmar till, men inte denna söndag för idag är det utbildning på Röda Korset som jag av någon outgrundlig anledning anmält mig till. I typ Röda Korset kunskap. Wiipeedo. Förhoppningsvis är många av kompisarna där och livar upp.

   Snart är det jul ifall det var någon som missat den lilla detaljen. Julbord, julkonserter utannonseras flitigt i tidningen och idag sätter Lotta igång och bakar till adventsfikat. Jag brukar inte vara något julfreak men jag tror att jag blivit smittad av Micke och hans familj för i år ser jag verkligen fram emot julen. Rätt så trevligt faktiskt. Eftersom den kommer i vilket fall som helst.

   Ska skriva några rader på tentan nu, när jag fick lite tid över...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0