The holy bible



  

   Denna skönhet införskaffade jag på årets bokmässa. För någonstans inom mig så har jag en svag svag förhoppning att jag kommer att läsa den. Hela. Pärm till pärm. En så fruktansvärt betydelsefull bok bara måste man ju ta sig igenom, vare sig man vill eller inte. Jag vill veta vad som gömmer sig bakom dessa pärmar. Mest för att det är så förfärligt svårt att kritisera en bok man inte har läst. Även om det borde gå eftersom det tydligen går bra att påstå sig leva efter en bok man inte har läst... Intressant det där.
   Jag är faktiskt inte emot tro. Jag är så för som man kan bli, typ. Så länge man låter andra tro det de vill och låter homosexuella gifta sig och förstår att det det finns en anledning till att det heter TRO så är jag helt för det. Själv tror jag ju på en massa saker. Men... ja... Och samtidigt så förstår jag ju att ifall att man verkligen tror på någonting så är det klart att man vill att andra också ska tro så. Särskilt om man tror att de annars hamnar i helvetet. Och det är så typiskt, jag vet inte, svenskt? att inte låta någon gå över den där gränsen. Fanatiker. Och att det är värre att tro på Gud än att tro på pengar.
   Det finns tyvärr inga rätt eller fel. Men det är ju det som är så befriande.
   Och så är det ju det där med flisan i den andras öga och stocken i sitt eget. Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0