Tingeling


   Sushi sushi underbara maträtt, fyll min mage och min själ!


   Äntligen har mina böner blivit besvarade och Tingeling har fått göra en egen film. Hur kan man inte bli lycklig över det?? En pinnsmal blondin med stora blå ögon som är här för att lära våra barn om hur livet fungerar. Att man ska följa sitt hjärta och vara skitsnygg. Efter att ha suttit i vad som känns som miljarder timmar och analyserat Lejonkungen så är jag lite trött på Disney och deras vidriga kösstereotyper. Äckligt är det.
   Mest för att det är riktat till barn. Och om någon säger att "man blir faktiskt inte påverkad" och "man måste ju förstå att det inte är på riktigt" så säger jag bara: reklamindustrin. Det finns en anledning till att den är så fruktansvärt stor och det är inte för att folk inte blir påverkade av vad de ser. 
 By the way, lejonkungen handlar uteslutande om män. Det tänkte jag inte ens på när jag valde den. Det är Nala, mammorna och hon hyenan. Annars är ta mig tusan alla killar. 
 Jaaaaa. Jag ska inte skriva mer om det. Och folk får titta på precis vad de vill. Och nej, jag hatar inte män.

   Ikväll ska jag på kören och kraxa fram vad som förhoppningsvis kommer att tas för toner. För på lördag har vi kosert. Det ska bli mysigt och lite sorgligt. Vi ska sjunga om döden och sånt och jag har en tendens att bli lite gråtmild sådana gånger. När det blir maffigt och snygga stämmor och basarna sjunger så där jättelågt och så blir det forte och alla tar i och det blir så vacker så det hugger till någonstans i hjärtetrakten, och man vet att det inte är en infarkt, då kan det hända att jag fäller en liten tår.

   Nu har jag nästan bara en uppgift kvar till hemtentan. Så den ska göra s NU.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0