Hej hopp

Idag har jag köpt mig ett friskis och svettis-kort och även gått på mitt första medelpass här i Mölndal. Om det är någonting jag har svårt att motstå så är det svettiga medelålders kvinnor som hoppar runt som tokar till "Värsta schlagern" med någonting lite maniskt i blicken. Jag blir liksom lycklig ända in i själen. Idag kunde jag inte låta bli att på sjunga med i texten på sista låten och le lite extra när refrängen drog igång. Ser redan fram emot nästa pass.


På tal om ingenting. Eller jo, kanske på tal om att jag är väldigt stolt över att jag faktiskt klarar av att läsa på universitetet så kommer här Ord som jag har lärt mig, i bokstavsordning:

Despotism
Emancipation
Endokrinologi
Expropriera
Hegemoni
Kongruens
Konnotation
Kontingent
Subversion

Fast ingen behöver ju kolla mig genom att ringa mitt i natten och väsa Vad betyder Kongruens... Tack.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Om du säkert vill undvika nattliga samtal borde du ge en förklaring till de knepiga orden - det är ju inget av dem man brukar haspla ur sig till vardags direkt.../ Ma

2008-09-24 @ 22:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0