Paradigmer hit och dit


 Sitter för närvarande och pluggar. Läser en bok som heter "Olikhetens paradigm -intersektionella perspektiv på o(jäm)likhetsskapande". Det tog mig fem minuter bara att förstå vad det betyder... På varje sida är det ungefär tre ord som jag aldrig har hört och som har en halv sida lång förklaring på wikipedia. Jag känner att det kommer att bli väldigt mycket trevligare att läsa om ett tag när man har lärt sig alla de där orden så att man kan fokusera lite mer på innehållet i texten. Men det kommer väl. Jag har lärt mig en del i alla fall... diskurs, dikatomi, socialkostruktivistisk. Andra människor kanske kan sådana ord av bara farten men jag har missat att lära mig dem. 

 Vill se Walle. Men orkar inte gå på bio idag...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0