Trattisar!


 Coldplay... Bra skit.

Om en vecka har jag min första tenta och den beryktade ångesten börjar komma smygandes. Men jag känner att jag har det under kontroll. Jag har en halv bok kvar att läsa, i övrigt så känner jag mig ganska så klar. Upplyst. Det som ångesten klibbar sig fast kring är faktumet att jag aldrig har gjort en tenta förut. Och så känner jag att vår lärare, hur bra hon än är, kanske har en lite felaktig bild av hur mycket man hinner lära sig på en månad. Men tydligen så får man ca fyra uppgifter att välja på och man ska göra två av dem, och det känns Väldigt bra. Om det skulle vara så att det är någon som är helt uppåt väggarna för svår...

Igår hade jag tänkt att jag skulle plugga hela dagen, men eftersom solen sken från en klarblå himmel så sket jag i det och jag och Micke åkte till Härryda. Vi trotsade den fästingfyllda skogen och gav oss ut på trattkantarelljakt ihop med Mickes mormor. Vi kom hem med sisådär fem sex liter var. Jätteroligt. Sen var det bara att ställa sig och rensa. Inte fullt lika roligt.



Men det kommer att bli supergod soppa!

 Vi kollade igenom oss efter fästingar när vi kom tillbaka, men en jäkel måste ha satt sig i kläderna för när jag skulle gå och lägga mig hade den bitit sig fast på mitt stackars intet ont anande vänstra bröst. Vidriga små äckeldjur.

Nej, om man skulle återgå till sina böcker kanske. Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0