Rapport


 I sann kvinnlig hemmafru-anda står jag idag i köket och bakar bröd. Mörkt bröd med nötter och torkad frukt. Kan nog bli en hit om det vill sig väl.
 Skolan var en hit i ala fall. Det enda negativa jag kan komma på på rak arm är faktumet att vi är ca sjuttio personer på kursen. I ett relativt litet klassrum. När vintern kommer och man inte kan ha fönsterna öppna kommer luften ta slut på fyra sekunder. Tummarna hålls nu för att trettio ska hoppa av.
 Jag har bestämt mig för att det inte ska bli som på gymnasiet och högstadiet. Allting ska inte skjutas upp till sista sekund. Så jag har skaffat fram alla böcker, läst allt man ska läsa och lite till. Och när jag kom till skolan så förstod jag det som om detta med att vara förberedd inte är så vanligt bland Sveriges studenter... Men jag ska inte falla för de latas grupptryck utan planerar att ligga steget före hela terminen. Det är skönt för själen.

 Om bara energin hålls på en någorlunda human nivå så ska nog den här terminen förflyta utan större missöden. Men man vet aldrig med den där sabla energin... Idag har jag inte orkat mycket. Men imorgon är som bekant en annan dag och förhoppningsvis även en bättre sådan.
Nu kommer Micke hem och vi ska borra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0