Vad ska jag Bli?



   Jag sitter i min slemdimma och försöker fundera ut vad jag ska göra i höst. På senaste tid har jag kommit till insikten att jag vill plugg i höst. På ett program, som leder till jobb. Så då är ju fragan bara VAD? Vad sjutton ska man egentligen plugga. Det är nog lika bra att inse sanningen om sig själv och göra någonting som verkar roligt. Jag har inte förmågan att sätta mig på en tråkig utbildning och "härda ut" i flera år. Och på grund av mina moraliska hinder så kommer det inte bli någonting som jag inte tycker är moraliskt försvarbart. Detta betyder att jag inte vill läsa någonting som leder till att jag kommer att jobba med exempelvis försäljning eller turism.
   Jag har på sista tiden börjat inse att det inte kommer ramla ner en stor sanning i huvudet på mig när jag minst anar det. Ingen blixt ifrån himlen kommer att göra mig helt klarsynt över vad som är "min väg i livet". Det är bara att välja det som känns mest rätt nu och lite på att det leder någonstans bra. Och komma ihåg att man inta kan planera allting, saker händer som man Aldrig hade kunnat tänka ut. Man får bara ta ett steg i taget och försöka ha ett öppet sinne.

Så... Socionom?
Ja, det är mitt  mest vettiga alternativ just nu. Åsikter tack!

Kanske jag ändrar mig imorgon, kanske inte.



Han fick igår händer byxor och skor. Och jag blir lika förvånad varje gång jag målar över hur pass bra det blir, att man faktiskt ser vad det föreställer...
  By the way så har jag världens bästa staffli som världens bästa pojkvän gav mig i julklapp.

Jag lyssnar på Maria Mena på Spotify. Bra skit.

Kommentarer
Postat av: Stina

Blir riktigt bra du Elin! Älskar byxvecken!

2009-02-19 @ 20:51:01
Postat av: Stina igen...

På ett proffisionellt och konstnärligt sätt. Byxvecken alltså, jag är inget smygpervo... (då har du blandat ihop mig med min mor. Heh)

2009-02-19 @ 20:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0