Vuxen?


   När är det egentligen okey att kalla sig för Kvinna. Kvinna är för mig någonting som följer med i paketet Vuxen. Och det är lite lurigt det där med att bli vuxen. Det är litegrann som att gå i öknen, något som jag frekvent ägnar mig åt för övrigt. Man ser vatten men när man kommer närmare så flyttar det och befinner sig konstat på samma avstånd hur långt och fort man än går.
   Vuxen är någonting som alltid ligger en bit fram i tiden. När jag var liten, typ 9, så tyckte jag att man blev vuxen vid 18. Det tyckte jag inte längre när jag blev 18 överaskande nog. Då tyckte jag nog snarare att man blev det vid 23. Såhär inne på mitt 24:e år så kan jag meddela att detta inte stämde. Nu tänker jag snarare 28. Frågan är ju om man någonsin kommer fram, kommer närmare, eller om det bara är som en hägring i öknen.
   Så jag fortsätter att gå, fortsätter att kalla mig själv för tjej och bryr mig egentligen inte om jag någonsin lyckas jaga ifatt hägringen.


   Nu ska jag sova.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag kallar de träffar jag går på en gång i månaden för tjejträff fortfarande, men det börjar kännas lite "fel"...Snart är två av oss 50 år fyllda...Ma

2009-02-23 @ 21:45:05
Postat av: Stina

En grupp äldre män gick förbi mig här omdagen när jag var ute och gick, de var väl ett par huvuden högre, och jag tänkte då att det är väldigt lätt att känna sig väldigt liten (barn) i långa och stora människors närhet. Även fast jag är snart lika gammal som du igen Elin och vuxen sedan länge på pappret känns det ofta som om jag vore mellan 12 och 17.



Det känns som när man använder ordet vuxen så förs tankarna till en viss typ av person eller beteende...



Begreppet 'vuxen' innebär att en person är gammal nog att klara sig utan stöd från föräldrar eller andra vårdnadshavare...



=D

2009-02-26 @ 14:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0